21 typen content die we allemaal begeren!
26-07-2013 | Typen content | Content | Boodschap | Inhoud |
Content is er in verschillende soorten en maten. Of het nu geschreven of visuele content is, de inhoud moet op een of andere manier een boodschap afgeven. Een zodanige boodschap dat de lezer getrokken wordt en meer van het product, de dienst of van je bedrijf wil weten.
De inhoud van jouw content moet een ander:
- Laten beseffen dat het leven kort is
- Laten beseffen dat dromen waarheid kunnen worden
- Hoop geven en laten geloven in grotere dingen
- Herinneren aan wat belangrijk is
- Herinneren aan wat over het hoofd is gezien of vergeten is
- Een onverwachte wending geven
- Een verhaal vertellen
- Op een reis meenemen
- Tot actie doen overgaan
- Laten lachen of glimlachen
- Laten huilen (van verdriet of geluk)
- Geheimen onthullen
- Laten verrassen
- Aanmoedigen om nooit op te geven
- Vertellen dat hij/zij uniek is en aanmoedigt om zo te leven
- Herinneren dat er meer is
- Zijn/haar aannames bevestigen
- Zijn/haar met aannames uitdagen
- Op een spelende wijze leren
- Laten zien hoe David Goliath verslaat
- Een frisse blik geven, zelfs over de gewone dingen
Zomaar schrijven is er dus niet meer bij, een vorm van boodschap in je tekst is belangrijk. Wanneer er in jouw content een vorm van deze 21 typen content is meegenomen, dan ben je goed bezig!