3 tips om met jouw content je bedrijf op te laten vallen

23-05-2013 | Content Marketing | Strategie | Content | Blog |

Om een goede Content Marketing aanpak in te zetten, vraagt om tijd en veel energie. Zelfs de grote merken, met voldoende middelen en experts, vinden het lastig om de juiste methode te genereren en de juiste inhoud te bepalen. Laat staan als je dan een klein bedrijf bent, met weinig personeel en middelen.

Echter Content Marketing heeft zich bewezen als een middel om mensen aan je bedrijf te binden en uiteindelijk tot betaalde klanten te maken. Alleen al hierom kun je, ongeacht groot of klein bedrijf, je niet veroorloven om niks met Content Marketing te doen.

Daarom 3 tips die jou, met een klein bedrijf, kunnen helpen om een Content Marketing strategie in te zetten en om te vormen naar volgende en betalende klanten.

  1. Begin een blog
    Juist om mensen geïnteresseerd te krijgen en te behouden, moet de inhoud van je artikelen natuurlijk wel aanspreken. Voordat je dus met een blog begint, bepaal je eerst wie jouw doelgroep is, zodat je weet waarover je kunt schrijven.
    Hoe vaak je dan een artikel plaatst is voornamelijk afhankelijk van hoe vaak jij of je medewerkers iets schrijft. Daarbij moet je natuurlijk wel oppassen dat je niet schrijft om het te moeten publiceren, want dan kan de inhoud verkeerd overkomen of saai worden. De inhoud van ieder artikel moet voldoende inhoud hebben om lezers geïnteresseerd te houden!
  2. Verdeel de content
    Alleen artikelen bloggen is natuurlijk niet voldoende. Daarmee bereik je ook niet altijd iedereen. Je wilt juist een zo’n breed mogelijke doelgroep bereiken. Maak daarom gebruik van de diverse mogelijkheden van Social Media.
    Dan ook alleen maar hier artikelen plaatsen is eigenlijk niet voldoende. Ga voor de interactie met je lezers (en andere ondernemers). Reageer op Q&A’s of stel zelf een vraag.
  3. Hergebruik je content
    De meeste artikelen komen maar een keer onder de aandacht bij je lezers, het moment van plaatsen. Als je dan geluk hebt, delen een aantal lezers je bericht met anderen. Zo blijft dit artikel nog wel even rondcirculeren. Maar over het algemeen is een artikel na twee/drie dagen wel uit het oog verloren.
    Om er dan voor te zorgen dat interessante artikelen op het netvlies blijven staan kun je, van de meest relevante inhoud van deze berichten, andere manieren van formats inzetten. Eigenlijk hergebruik je de inhoud en zet je deze op een andere manier weer in. Denk bijvoorbeeld aan PDF’s, video’s, webcasts, mp-3’s, e-books, A4-tjes met opsommingen, etc, etc.

Hoe vaak je ook content produceert en plaatst, zorg voor opvallende items en inhoud. Als je daarnaast zorgt voor interactie, dan zul je steeds meer lezers en geïnteresseerde aan jouw merk vastbinden. Succes met het ontwikkelen van een Content Marketing strategie die voor regelmaat, goede inhoud en veel geïnteresseerden zorgt!