4 stappen naar doeltreffende artikelmarketing

21-02-2013 | Artikelmarketing | SEO | Keywords | Content |

Artikelmarketing is zonder twijfel een van de snelste en eenvoudigste manieren om een website te promoten. Toch wordt er weinig in gezien, omdat men denkt dat het moeilijk en tijdrovend is. Als je dan weet dat artikelmarketing het goedkoopste en snelste is om gericht gratis bezoekers naar je blog of website te krijgen, kijk je er misschien anders tegenaan.

Hoe werkt het dan om doeltreffende artikelmarketing in te zetten?

  1. Om te beginnen is het een must om trefwoordonderzoek te doen. Dit zorgt ervoor dat je een effectieve campagne kunt gaan inzetten en ook dat de zoekwoorden niet te algemeen zijn. Er zijn namelijk meer websites (en dus concurrenten) die bezoekers naar hun site willen “lokken”.  Zeker wanneer er meer bedrijven vissen in dezelfde vijver met hetzelfde onderwerp.
  2. De trefwoorden zijn gevonden, dan wordt het tijd om een artikel te gaan schrijven. Het goedkoopste is om hier zelf mee aan de slag te gaan. Dit kan wat meer tijd in beslag  nemen en geeft misschien ook niet gelijk het gewenste resultaat. Maar oefening zorgt voor groei in schrijven en snelheid. En wie is er nu de expert over de inhoud! Mocht je toch tegen het schrijven op (blijven) zien of er echt geen tijd voor hebben, dan kun je dit altijd nog bij een tekstschrijver neerleggen. Hier betaal je dan wel voor, wat het weer minder goedkoop maakt.
  3. Het artikel is klaar en nu moet je het nog plaatsen. Dit is het aller makkelijkste om te doen. Zorg ervoor dat je, waar je jouw artikel wil plaatsen, op een rijtje hebt staan, dan ben je zo klaar en kun je er ook niet een vergeten. Denk hierbij aan je blog, social media pagina’s en  je eigen website.
  4. En dan nog de promotie. Mail je artikel door naar een aantal interessante websites in jouw branche, waar jouw artikel niet zou misstaan. Artikel als bijlage in het mailtje, adressen in de aan, begeleidend stukje tekst erbij en versturen maar. Vergeet niet de juiste link mee te sturen naar jouw artikel op je eigen website!

Euhm, weet je dan ook zeker dat jouw website al het verkeer, wat hierdoor op je site gaat komen, aankan? Een goed functionerende website is dan wel belangrijk, anders heb je alle moeite voor niks gedaan.