Content Marketing: waar niet aan voorbij te lopen – punt 2

20-12-2012 | Content Marketing | Content | Strategie | Social Media |

Waar moet je allemaal niet aan voorbij lopen wanneer je met de strategie van Content Marketing bezig gaat? Vorige week heb ik nog geschreven over dat branding niet alleen offline gebeurd. Vandaag is punt 2 aan de beurt: ‘Kijk niet met oogkleppen op naar de inhoud van je content’

Denk goed na over de inhoud van de content die je maakt. Welke content dan ook! Vaak gebeurd het dat er alleen maar gekeken wordt naar de content zoals je die op je eigen website of webshop plaatst. Maar je zult waarschijnlijk jouw content ook op Social Media plaatsen. Meestal heeft het daar toch een hele andere benadering nodig. Daarbij is jouw content op Social Media veel toegankelijker voor veel meer mensen en dan kun je een reactie terug verwachten.

Het wordt toch echt verder kijken dan je neus lang is! Wat als je iets nieuws op je website plaatst en je tweet en facebookt erover, dan ben je nog echt niet klaar!

Waar het eigenlijk op neerkomt, verdiep je in de inhoud van jouw content en maak gebruik van wat je daarop terugkrijgt. Juist wat je terugkrijgt, en dus niet jouw eigendom is, versterkt jouw content alleen maar.
Dus content die je terugkrijgt is heel belangrijk. Maar het valt of staat met de inhoud van je content die jij zelf bedenkt, schrijft, opneemt en plaatst of je überhaupt iets terugkrijgt. Wees je daar ook heel bewust van.

LET OP! Niet volgende week, maar op de eerste donderdag in het nieuwe jaar (3 januari 2013) volgt deel 3 en laatste van deze serie. Dan bespreek ik de KPI’s, waar je niet omheen kunt.
Voor nu heel veel succes met het afdoen van je oogkleppen en met het goed overdenken van de inhoud van jouw diverse content!