Internet Marketing: Voordelen van Content Marketing

11-04-2013 | Content Marketing | Marketing | Content | SEO | Zoekmachine |

De beste manier van marketing op internet is Content Marketing. Het produceren en publiceren van content is geen gemakkelijke taak, het neemt namelijk veel tijd in beslag. Maar het heeft absoluut meer voordelen, dan het nadeel tijd. Dit artikel geeft een kort overzicht van de belangrijkste voordelen van het schrijven van Content Marketing. Hopelijk laten ze je inzien dat hierin investeren belangrijk is.

  1. Degene die content gaat schrijven heeft wat tijd nodig en vraagt inspanning. Maar de tijd is op zich niet duur. Daarbij is het ook zeker de moeite waard om nieuwe content te schrijven. Het is een geweldige manier om jezelf of je bedrijf onder de aandacht te brengen en het heeft totaal geen invloed op je marketing budget.
  2. Misschien ben je er nog niet van overtuigd dat zo’n instrument zo effectief kan zijn? Content Marketing is anders dan andere methoden van reclame, je hebt er veel langer plezier van! Bij veel reclame is tijd een kort begrip, maar bij bijvoorbeeld een nieuwsbrief, een blog of een nieuwsartikel, kan het extra verkeer naar je website brengen, lang nadat de informatie voor het eerst op je website is geplaatst. Natuurlijk is de kwaliteit van de inhoud ook van belang of je er lang profijt van hebt.
  3. Voor websites die afhankelijk zijn van SEO is veel en goed geschreven content een fantastische vuller. Hoe meer goede inhoudelijke content er wordt gepubliceerd, met een link/koppeling terug naar de website, hoe meer de zoekmachines de nieuwe inhoud gaan meenemen in de zoekresultaten. Wat weer meer bezoekers naar de website zal leiden.
  4. Als je goed geschreven content regelmatig publiceert, geeft dat een beeld over jouw kennis over bepaalde onderwerpen. Door regelmatig over dezelfde onderwerpen te schrijven vergroot je de online reputatie van jou en je website.

Natuurlijk heeft Content Marketing tot doel meer verkeer naar je website te trekken. Dat lijkt misschien vanzelfsprekend, maar mensen die geïnteresseerd zijn naar de inhoud van jouw geschreven content, zullen regelmatig jouw website bezoeken.